مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 03:152021-09-20سياسي

لیبرال ها برنده اقلیت انتخابات فدرال کانادا شدند


سی تی وی نیوز اعلام کرد که لیبرال ها در انتخابات فدرال 2021 با دولت اقلیت پیروز خواهند شد و جاستین ترودو، رهبر لیبرال ها قدرت خود را در زمان همه گیری کرونا حفظ خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از CTV News، این خبر پس از بسته شدن حوزه های رأی گیری انتخابات تاریخی 36 روزه فدرال در سراسر کانادا منتشر شد.

در حالی که صف های طولانی در برخی از حوزه های رای گیری موجب تمدید زمان رای گیری شده، نتایج اولیه نشان می دهد که لیبرال ها در 149 کرسی انتخاب شده یا پیشرو هستند.

در این انتخابات 338 حوزه فدرال برای رای گیری وجود داشته که یک حزب برای تشکیل دولت اکثریت باید حداقل 170 کرسی را به دست آورد.

پیش از این رقابت، لیبرال ها 155 کرسی، محافظه کاران 119 کرسی، بلوک کبکوا 32 کرسی، حزب دموکراتیک جدید 24 کرسی و حزب سبز دو کرسی داشتند، همچنین پنج نماینده مستقل و یک جای خالی در مجلس وجود داشت.

جاستین ترودو پنجم آگوست با اعلام برگزاری انتخابات فدرال، پارلمان اقلیت را منحل اعلام کرد و به دنبال پیروزی اکثریت پارلمان در این انتخابات بود.

ترودو نامزدی مجدد خود را به عنوان فرصتی برای کانادایی ها مطرح کرد تا اعلام کنند که می خواهند چه کسی کشور را از موج چهارم بحران کرونا عبور دهد و وارد دوران جدیدی از تغییرات قابل توجه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیبرال ها برنده اقلیت انتخابات فدرال کانادا شدند

لیبرال ها برنده اقلیت انتخابات فدرال کانادا شدند