مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 02:052021-09-20بين الملل

روسیه با جدیت پیگیر احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ


معاون وزیر خارجه روسیه از ادامه مذاکرات میان روسیه و سودان درباره تاسیس پایگاه لجستیک نظامی در دریای سرخ خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، میخاییل بوگدانف ، معاون وزیر خارجه روسیه از ادامه مذاکرات میان روسیه و سودان درباره تأسیس پایگاه لجستیک نظامی در دریای سرخ خبر داد.

بوگدانف در این ارتباط گفته است که ارتش و معاون وزیر دفاع روسیه با سفر به سودان در حالی پیگیری و مذاکرات جدی درباره پایگاه نظامی لجستیکی در دریای سرخ هستند و این موضوع با جدیت دنبال می شود.

پایگاه دریایی مورد نظر روسیه در ساحل دریای سرخ در شهر پورتسودان تأسیس می شود، اما دولت سودان اعلام کرده که خواستار بازبینی اساسی و بنیادین این توافق نامه و اختصاص امتیاز متناسب برای خارطوم در مقابل واگذار کردن این پایگاه استراتژیک برای روسیه است.

در همین ارتباط نیز، مقام نظامی سودانی که نامش فاش نشده است، چند روز پیش از این به ریانووستی گفت که دولت سودان قصد دارد اصلاحیه ای در موافقت نامه احداث پایگاه دریایی روسیه در بندر سودان در ساحل دریای سرخ تنظیم و به امضا برساند.

این مقام افزود: خارطوم امیدوار است که از مسکو کمک مالی 5 ساله در ازای احداث پایگاه دریایی توسط روسیه دریافت کند و این توافق می تواند برای 25 سال دیگر تمدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه با جدیت پیگیر احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ

روسیه با جدیت پیگیر احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ