مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 17:252021-09-20بين الملل

روایت آزاده ای که قبل از شروع جنگ اسیر شد


ارتش بعث عراق پیش از شروع رسمی جنگ بارها مناطق مرزی ایران را مورد تعرض و تهاجم قرار می داد و با واکنش کوبنده ای از طرف دولت ایران روبه رو نمی شد.

- همین نشان ندادن واکنش، دشمن بعثی را در گسترده کردن حملات گستاخ کرد تا در نهایت آن ها با حمله به سایر نقاط کشور جنگی سراسری را به مردم ایران تحمیل کنند.

مردم مناطق مرزنشین و نیروهایی که در مرز خدمت می کردند شاهد تجاوز آشکار دشمن به خاک کشور بودند، ولی دولتمردان وقت با تعلل نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: پیش از شروع رسمی جنگ قدرت الله هزاوه در ارتش خدمت می کرد و محل خدمتش پاسگاه مرزی بوستان و سوبله در پادگان لشکر 92 زرهی در لب مرز بود.

از سال 1358 درگیری های مرزی عراق با ایران شروع شد و تا سال 1359 که ارتش بعث تهاجم سراسری اش را آغاز کرد، هزاوه و سایر نیروها در منطقه مرزی حضور داشتند.

هزاوه یک سال و 9 ماه در منطقه حاضر بود و بعد به اسارت دشمن درآمد.

او در تاریخ 28 شهریور 1359 اسیر شد و این نشان می دهد که نیروهای دشمن سه روز پیش از شروع رسمی جنگ اقدام به اسارت نیروهای ایرانی کرده بودند.

یعنی آن ها قوانین بین المللی را زیرپا گذاشتند و نیروهای نظامی ایران را به اسارت درآوردند؛ اقدامی خصمانه که نشان می دهد جنگ از قبل در مناطق مرزی شروع شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت آزاده ای که قبل از شروع جنگ اسیر شد

روایت آزاده ای که قبل از شروع جنگ اسیر شد