مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 15:002021-09-20اقتصادي

چند نکته مهم در مورد بیمه کارگران/ وظیفه کارفرمایان و پیمانکاران چیست؟


معاون بیمه ای تامین اجتماعی استان گیلان گفت: کارفرمایان مکلف به متعهد نمودن پیمانکاران برای بیمه کردن کارگران خود هستند.

- جی پلاس؛ معاون بیمه ای تامین اجتماعی استان گیلان گفت: کارفرمایان مکلف به متعهد نمودن پیمانکاران برای پرداخت حق بیمه کارگران خود به تامین اجتماعی هستند.

ایلنا در ادامه نوشت: منوچهر امیری شیراز گفت: در مواردی که انجام کار به طور مقاطعه (پیمانکاری )به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می شود کارفرما باید در قراردادی که منعقد می نماید مقاطعه کار (پیمانکار )را متعهد نماید که کارگران خود، همچنین کارگران مقاطعه کاران (کارگران پیمانکاری) فرعی را نزد تامین اجتماعی بیمه کند و حق بیمه مربوطه را بر اساس ماده 28 قانون تامین اجتماعی بپردازد.

او با اشاره به مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی اظهار داشت: براساس مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی، پرداخت 5 درصد بهای کل کار پیمانکاران از طرف کارفرما را موکول به ارائه مفاصاحساب از طرف سازمان دانسته و افزود: در مورد مقاطعه کارانی که صورت مزد و حق بیمه کارکنان خود را در موعد مقرر به سازمان تسلیم و پرداخت می کنند معادل حق بیمه پرداختی بنا به درخواست سازمان از مبلغ مذکور آزاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته مهم در مورد بیمه کارگران/ وظیفه کارفرمایان و پیمانکاران چیست؟

چند نکته مهم در مورد بیمه کارگران/ وظیفه کارفرمایان و پیمانکاران چیست؟