مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 11:452021-09-20بين الملل

روزنامه نگار پاکستانی: ایران روزهای سختی در افغانستان در پیش رو دارد


نفرت و دشمنی مشترک ایران و طالبان از آمریکا برای همگرایی این دو کافی نخواهد بود؛ چون دو طرف شکاف های عمیق ایدئولوژیک و ژئوپلتیک دارند.

- نفرت و دشمنی مشترک ایران و طالبان از آمریکا برای همگرایی این دو کافی نخواهد بود؛ چون دو طرف شکاف های عمیق ایدئولوژیک و ژئوپلتیک دارند.

استقرار حکومت طالبان در افغانستان بیش از آنکه یک فرصت جدید برای ایران باشد، چالشی است که باید دید ایران با تنش های فزاینده منطقه ای در روابط خارجی خود، چگونه خواهد توانست از عهده حل آن برآید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، حمزه اظهر سلام روزنامه نگار پاکستانی و سردبیر نشریه انگلیسی پاکستان دیلی چاپ اسلام آباد، در مقاله ای تاثیر قدرت یافتن طالبان در افغانستان بر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داده و مدعی شده استقرار حکومت طالبان در افغانستان یک تهدید راهبردی علیه منافع جمهوری اسلامی است، که رقبا و دشمنان منطقه ای ایران از جمله اسراییل می توانند از آن بهره برداری کنند.

این روزنامه نگار پاکستانی نوشته است: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسبق ایران به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان را یک سناریوی شیطانی از سوی آمریکا علیه ایران دانسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه نگار پاکستانی: ایران روزهای سختی در افغانستان در پیش رو دارد

روزنامه نگار پاکستانی: ایران روزهای سختی در افغانستان در پیش رو دارد