مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 08:452021-09-20پزشكي

ثبت 255 مادر و نوزاد کرونا مثبت در خراسان شمالی


رییس بیمارستان بنت الهدی بجنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 255 مادر و نوزاد مبتلا به کرونا در استان ثبت شده اند.

- دکتر شاهین مافی نژاد در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد: در بازه زمانی اعلام شده تعداد تست کرونای 230 مادر و 25 نوزاد در بیمارستان بنت الهدی مثبت شده است.

وی با بیان اینکه همه مادران باردار از نظر وجود نشانه های بیماری کووید 19 بررسی می شوند، خاطرنشان کرد: برخی علائم بارداری مانند تنگی نفس، استفراغ و تهوع با علائم کرونا یکی هستند و در حال حاضر اگر مادر بارداری با این علائم به بیمارستان مراجعه کند بستری می شود.

وی با تاکید بر این که 90 درصد مادران باردار مبتلا به کووید 19 دارای علائم خفیف تری بودند، ادامه داد: 10 درصد مادران باردار کرونا مثبت به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، نسبت به جمعیت غیر باردار علائم بالینی بیشتر و شدیدتری داشتند که سریعا بستری و درمان شدند.

دکتر مافی نژاد تاکید کرد: در خانه های بهداشت استان مادران باردار با علائم خفیف و بدون سابقه بیماری زمینه ای تحت نظر پزشک زنان و پزشک عفونی قرار می گیرند اما مادران با بیماری های زمینه ای تحت مراقب های چند زمینه ای قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در خانه های بهداشت علائم مادران باردار تحت نظر قرار می گیرد و به محض شدید تر شدن علائم به حوزه درمان و اورژانس بیمارستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 255 مادر و نوزاد کرونا مثبت در خراسان شمالی

ثبت 255 مادر و نوزاد کرونا مثبت در خراسان شمالی