مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-20پزشكي

تشخیص زود هنگام بیماری های روماتیسمی با کمک هوش مصنوعی


دانشمندان دانشگاه بن آلمان موفق به کشف روشی شدند که می تواند با کمک هوش مصنوعی، بیماری های روماتیمسی را به موقع تشخیص دهد.

- جی پلاس ، به نقل از مدیکال نت، وجود سرطان سیستم لنفاوی اغلب با تجزیه و تحلیل نمونه های خون یا مغز استخوان مشخص می شود.

تیمی به رهبری پروفسور دکتر پیتر کراویتز از دانشگاه بن آلمان در سال 2020 نشان داده بود هوش مصنوعی می تواند در تشخیص چنین لنفوم ها و لوسمی ها کمک کند.

این فناوری به طور کامل از پتانسیل همه مقادیر اندازه گیری استفاده می کند و سرعت و عینیت تجزیه و تحلیل را در مقایسه با فرآیند های تعیین شده افزایش می دهد.

این روش اکنون بیشتر توسعه یافته است تا آزمایشگاه های کوچکتر نیز بتوانند از این روش یادگیری ماشینی با دسترسی آزاد بهره مند شوند که یک گام مهم در جهت عمل بالینی است.

این مطالعه اکنون در مجله Patterns منتشر شده است.

هنگامی که گره های لنفاوی متورم می شوند با علائمی مانند کاهش وزن، خستگی، تب و عفونت بروز می کنند، این ها علائم معمول لنفوم های بدخیم سلول B و لوسمی های مربوط به آن هستند.

در صورت مشکوک بودن به چنین سرطانی در سیستم لنفاوی، پزشک نمونه خون یا مغز استخوان را گرفته و به آزمایشگاه های تخصصی ارسال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص زود هنگام بیماری های روماتیسمی با کمک هوش مصنوعی

تشخیص زود هنگام بیماری های روماتیسمی با کمک هوش مصنوعی