مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:402021-09-20بين الملل

آمریکا واقعا قصد خروج از عراق را دارد؟


آمریکا گفته است که تا پایان سال میلادی جاری عراق را ترک می کند، اما شواهد خلاف این را می گویند، عراق سرزمینی نیست که آمریکایی ها به راحتی از خیر آن بگذرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علی رغم اعلام چندین باره آمریکا مبنی بر قصد این کشور برای خارج کردن نیروهایش از عراق، اما بسیاری از کارشناسان در خصوص صداقت واشنگتن تردید دارند و یک سؤال اصلی در این میان مطرح می شود که آیا آمریکا در پایان سال میلادی جاری عراق را ترک خواهد کرد یا در پوشش جدیدی به حضور خود ادامه خواهد داد؟ ایاد العناز تحلیلگر سیاسی عراقی در این باره به خبرگزاری این نماینده عراقی، آمریکا به آخرین چیزی که فکر می کند خروج از عراق است، چرا که عراق به صحنه رویارویی با چین تبدیل شده و وزارت دفاع آمریکا از این رو اعلام کرده است که سوریه و چین از خطرناک ترین کشورها هستند و با این حساب تردیدها به یقین تبدیل می شود که منطقه آبشخور حوادث خطرناکی خواهد بود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در جریان سفیر اخیر خود به آمریکا و در دیدار با جو بایدن رییس جمهور این کشور درباره مسائل مختلفی گفت وگو کرد و در عین حال، بر لزوم خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی تأکید نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا واقعا قصد خروج از عراق را دارد؟

آمریکا واقعا قصد خروج از عراق را دارد؟