مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:302021-09-20اقتصادي

آزاد شدن واردات خودرو تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد


عضو انجمن همگن قطعه سازان کشور معتقد است، آزاد شدن واردات خودرو اگر چه ممکن است باعث کاهش 30 درصدی و حتی بیشتر قیمت خودروهای خارجی در بازار شود، - ایسنا/کرمانشاه عضو انجمن همگن قطعه سازان کشور معتقد است، آزاد شدن واردات خودرو اگر چه ممکن است باعث کاهش 30 درصدی و حتی بیشتر قیمت خودروهای خارجی در بازار شود، اما تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نخواهد داشت.

بابک کریمخان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره واردات محدود و مشروط خودروهای خارجی، اظهار کرد: این واردات در برابر صادرات خودرو و قطعات خودرو انجام خواهد شد که امتیاز خوبی برای صنعت خودروسازی کشور به شمار می رود.

وی معتقد است، ورود خودرو و قطعات خودرو ساخت ایران به بازارهای جهانی نشان دهنده رشد کیفی قطعه سازان و خودروسازان و توان رقابتی آنها است.

رییس انجمن قطعه سازان استان کرمانشاه با بیان اینکه صادرات خودرو و قطعات آن می تواند بخشی از زیان انباشته خودروسازان را کاهش دهد، ادامه داد: البته این موضوع به شرطی است که اجازه داده شود خودروسازان با قیمتی که برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد خودروهای خود را صادر کنند، نه آنکه برای صادرات هم مشمول قیمت گذاری دستوری شوند و دوباره ضرر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزاد شدن واردات خودرو تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد

آزاد شدن واردات خودرو تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد