مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-20فرهنگي

شرکت 305 هنرمند در هنرواره ملی خوشنویسی مشق سرخ


رییس انجمن خوشنویسان استان همدان گفت: 305 اثر از 28 استان و 73 شهرستان سراسر کشور به دبیرخانه جشنوراه ارسال شد که معنای واقعی واژه ملی هنرواره را به تصویر کشید.

- خسرو نجومی روز دوشنبه 29 شهریور ماه در آیین پایانی هنرواره ملی خوشنویسی مشق سرخ در همدان، هنر را ابزار قدرتمندی برای توسعه فرهنگی دانست و اظهار کرد: هنر خوشنویسی یکی از مجرب ترین هنرها در راستای توسعه هنر ایرانی و اسلامی است چرا که هنرمندان خوشنویس با کتابت شعر، آیات قرآن و احادیث نقش بسزایی در توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی دارند.

وی به نقش مؤثر برگزاری این هنرواره در معرفی هنر و هنرمند و ایجاد بسترهای مناسب به همت انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری موقف جشنواره نماز در کمتر از شش ماه پیش، ظرفیت مناسبی در مجموعه خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری رویدادهای بزرگتر و در سطح ملی، ایجاد شد.

نجومی گفت: در طی برگزاری جلسات متعدد، به این جمع بندی رسیدیم که یک رویداد ملی خوشنویسی در سال جدید با زمان بندی مناسبی داشته باشیم که با توجه به ایام محرم، عنوان رویداد هنرواره ملی مشق سرخ با موضوع بیانات امام حسین(ع) و واقعه عاشورا انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت 305 هنرمند در هنرواره ملی خوشنویسی مشق سرخ

شرکت 305 هنرمند در هنرواره ملی خوشنویسی مشق سرخ