مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-20اقتصادي

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بورس


نگرانی بازارهای جهانی از کاهش قیمت کامودیتی ها، بحث بر سر افزایش نرخ بهره و انتظار معامله گران برای انتشار گزارشات 6 ماهه شرکت ها، سه عامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه است.

- ، همایون دارابی افزود: در بازارهای داخلی نشانه های افزایش نرخ بهره وجود دارد که این عامل بر بازار تاثیر زیادی داشته و سبب افت بازار شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نگرانی بازارهای جهانی از قیمت برخی از کالاها مثل سنگ آهن و همچنین روند رو به کاهش قیمت کامودیتی ها (کالاهای اولیه) یکی دیگر از عوامل افت بازار طی روزهای اخیر است.

دارابی افزود: معامله گران به دلایل ذکر شده در لاک امنیتی فرو رفته و به همین دلیل در صف فروش قرار گرفته و سبب ریزش بازار شده اند.

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار سرمایه این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار نیز منتظر انتشار گزارش های شش ماهه شرکت هاست تا معامله گران با ارزیابی های خود اقدام به خرید و فروش کنند.

وی افزود: افت روزهای اخیر بازار سرمایه فقط اصلاح قیمت ها بوده و در صورتی که نرخ بهره به شدت بالا برود و یا گزارش های شرکت ها مناسب نبوده و یا بازارهای جهانی در قیمت برخی از کالاها روند کاهشی به خود بگیرد ما شاهد افت بازار سرمایه خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بورس

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بورس