مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-20بين الملل

شهردار موقت کابل: زنان در خانه بمانند


شهردار موقت پایتخت افغانستان در اظهاراتی اعلام کرده است که نیازی نیست زنان شاغل کابل به سر کار بروند، چرا که مردان قادر هستند پست ها و مشاغل مربوطه را در اختیار بگیرند.

- به نقل از اسپوتنیک، حمدالله نعمانی شهردار موقت کابل اعلام کرده است که زنان شاغل پایتخت باید در خانه بمانند چرا که بسیاری از مشاغل به راحتی توسط مردان قابل انجام است.

وی در همین ارتباط گفته است: ما به کسانی که نیاز داشتند یا در موقعیتهایی که مردان نمی توانستند احراز کنند یا برای مردان نبوده است، اجازه می دهیم به پست های خود باز گردند.

آنها هر روز به سر کار می روند.

اسپوتنیک در ادامه نوشت که معنای اظهارات فوق این است فقط زنان شاغل در مکانهایی که جهت دسترسی زنان محدود شده است، می توانند مانند گذشته به کار خود ادامه دهند.

نعمانی افزود: اما برای مشاغلی که دیگران (مردان) می توانند انجامشان دهند، ما به آنها (زنان) گفته ایم که تا عادی شدن وضعیت در خانه بمانند.

وی همچنین گفت که حتی اگر این زنان کار نکنند، حقوق آنها همچنان پرداخت خواهد شد.

شهردار موقت کابل همچنین توضیح داد که بیش از 2900 نفر در حوزه اقتصاد شهر کابل کار می کنند که 27 درصد آنها زنانی هستند که به عنوان نمایندگان محلی در ادارات ولسوالی، در زمینه درآمد و مهندسی ساختمان فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار موقت کابل: زنان در خانه بمانند

شهردار موقت کابل: زنان در خانه بمانند