مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-20پزشكي

وزارت بهداشت: والدین در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نگرانی نداشته باشند


دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه واکسن کرونا عارضه خیلی مهمی در نوجوانان ایجاد نمی کند و شاید در تعداد کمی از این گروه سنی به صورت درد در ناحیه محل تزریق، - تب و لرز خفیف و سردرد بروز کند، گفت: والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درخصوص اما و اگرهای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: درحال حاضر انجمن های حمایت از کودکان در بسیاری از کشورهای جهان توصیه کرده اند که واکسن ضد کرونا برای نوجوانان 12 تا 18 سال استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشورهای اروپایی، آمریکا و بسیاری از دیگر کشورهای جهان واکسیناسیون کودکان در حال انجام است، گفت: واکسن ها معمولا ایمن هستند و عارضه جدی برای فرد به وجود نمی آورند.

واکسن کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و عوارض جدی ایجاد نمی کند.

جماعتی با تاکید بر اینکه براساس مطالعات انجام شده، واکسن کرونا عارضه خیلی مهمی در نوجوانان ایجاد نمی کند و شاید در تعداد کمی از این گروه سنی به صورت درد در ناحیه محل تزریق، تب و لرز خفیف و سردرد بروز کند، عنوان کرد: این عوارض معمولا کوتاه مدت بوده و طی یک تا دو روز از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: والدین در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نگرانی نداشته باشند

وزارت بهداشت: والدین در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نگرانی نداشته باشند