مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-20پزشكي

چرا برخی کودکان انگشتشان را می مکند؟


یک دکترای روانشناسی و مشاوره کودک، مکیدن انگشت در کودکان را نوعی اختلال اضطرابی برشمرد و گفت: بروز اختلالات اضطرابی در کودکان شایع بوده و مکیدن انگشت کودک یکی از این اختلالات محسوب می شود.

- ایسنا/همدان یک دکترای روانشناسی و مشاوره کودک، مکیدن انگشت در کودکان را نوعی اختلال اضطرابی برشمرد و گفت: بروز اختلالات اضطرابی در کودکان شایع بوده و مکیدن انگشت کودک یکی از این اختلالات محسوب می شود.

زهرا مرادی دلیر در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بروز اختلال اضطرابی در دختران و پسران به طور یکسان شایع است، تصریح کرد: به طور متوسط از هر پنج کودک یک کودک نیز دچار اختلال اضطرابی می شود که بر اساس تحقیقات موجود مکیدن شست 7.

3 درصد و مکیدن سایر انگشتان 1.

2 درصد را به خود اختصاص می دهد.

این روانشناس با بیان اینکه سایر عادات دهانی از جمله تنفس دهانی، مکیدن لب، دندان قروچه، ناخن جویدن و سایر مصادیق از دیگر اختلالات موجود در کودکان است، یادآور شد: این نوع اختلالات بیشتر در خانواده های پر جمعیت و خانواده هایی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در وضعیت ضعیفی قرار دارند، بیشتر مشاهده می شود.

وی از انجام حرکات بازتابی نوزادان هنگام تولد خبر داد و گفت: این حرکات بازتابی در هفته های اول زندگی با نوزاد همراه بوده و ممکن است تا ماه ها با کودک همراه باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی کودکان انگشتشان را می مکند؟

چرا برخی کودکان انگشتشان را می مکند؟