مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 19:102021-09-19سياسي

مالیات خانه های خالی تا امروز صفر!


با وجود آنکه حدود 9 ماه از تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی می گذرد این موضوع در فرآیند اجرا معطل مانده که یک نماینده مجلس آن را مصداق استنکاف از قانون دانسته و خواستار برخورد دیوان محاسبات با متخلفین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قانون مالیات بر خانه های خالی با وجود تصویب در 5 آذر 1399 توسط مجلس و تایید شورای نگهبان در تاریخ 26 آذر همان سال هنوز در گردونه شکل گیری ساختار اجرایی می چرخد.

بر اساس این قانون قرار بود اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز ساکن نداشته باشد مشمول مالیات بر مبنای درآمد اجاره شود.

بدین صورت که به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت های مندرج در این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل 6 برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل 12 برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل 18 برابر مالیات متعلقه می شود.

پیش از تایید این قانون توسط شورای نگهبان وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را که یکی از کارکردهای آن اجرای مالیات بر خانه های خالی بود در مردادماه 1399 وارد فرآیند اجرا کرد.

پس از آن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که از طریق تقاطع اطلاعاتی 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات خانه های خالی تا امروز صفر!

مالیات خانه های خالی تا امروز صفر!