مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 10:152021-09-19اجتماعي

تراژدی خشکسالی؛ گرسنگی و مرگ حیات وحش


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از بحران جدی در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس در پی خشکسالی حاکم بر این منطقه خبر داد و گفت: گرسنگی علت اصلی از بین رفتن وحوش در این پناهگاه است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از بحران جدی در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس در پی خشکسالی حاکم بر این منطقه خبر داد و گفت: گرسنگی علت اصلی از بین رفتن وحوش در این پناهگاه است.

حسن اکبری، امروز یکشنبه 28 شهریور گفت: در پی پایش هشت ساعته به همراه معاونین و روسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های استان در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس با مشاهدات صورت گرفته از خشک شدن و از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه تا تلفات کل و بز، در صورتی که چاره اندیشی نشود، آینده روشنی در انتظار این پناهگاه نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، وی افزود: پناهگاه حیات وحش نایبندان یکی از بکرترین و کم تعارض ترین زیستگاه های کشور به لحاظ تعارضات و ورود دام اهلی است که متاسفانه خشکسالی های طولانی مدت در کنار تغییر اقلیم سبب از بین رفتن بخش عمده ای از پوشش گیاهی این پناهگاه وسیع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: در پایش های به عمل آمده، تلفات پراکنده در جمعیت علفخواران منطقه رخ د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی خشکسالی؛ گرسنگی و مرگ حیات وحش

تراژدی خشکسالی؛ گرسنگی و مرگ حیات وحش