مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 09:052021-09-19اقتصادي

قیمت زمین باید حذف شود تا کارگران صاحبخانه شوند!


یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید قبول کنیم که به نسبت رشد جمعیت در کشور مسکن نساختیم، تاکید کرد: اگر قیمت زمین حذف شود کارگران می توانند صاحب خانه شوند.

- علی اکبر سیارمه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز تقاضای مسکن نسبت به چند دهه قبل خیلی زیاد شده است.

در گذشته یک کارمند از حقوق مکفی برخوردار بود و بعد از 20 سال آمادگی خانه دار شدن را پیدا می کرد ولی امروز نه تنها تقاضا برای مسکن بالا رفته بلکه قدرت خرید مسکن به شدت کاهش یافته و خرید مسکن دشوار شده است.

وی ادامه داد: طبعا در چنین شرایطی کارگران با دریافتی پایین قادر به تأمین هزینه های مسکن و اجاره بها نخواهند بود چه برسد به اینکه بخواهند صاحب مسکن شوند لذا اعتقاد من این است که قیمت زمین باید حذف شود تا کارگران بتوانند صاحب خانه شوند.

به گفته این کارشناس حوزه کار، صرفنظر از حذف قیمت زمین، باید تسهیلات و وام های بلند مدت مسکن در اختیار کارگران قرار گیرد و اقساط وام با درآمد کارگران همخوانی داشته باشد به نحوی که از عهده پرداخت اقساط وام برآیند.

وی در ادامه گریزی به وضعیت مسکن در سالهای قبل از انقلاب و خانه دار شدن کارمندان زد و گفت: قبل از انقلاب در یک مقطعی و در فاصله سالهای 1357و 1358 قیمت مسکن از سال 1356 پایین تر آمده بود کسانی که دو تا سه منزل داشتند با نرخ های زیر قیمت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت زمین باید حذف شود تا کارگران صاحبخانه شوند!

قیمت زمین باید حذف شود تا کارگران صاحبخانه شوند!