مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 09:002021-09-19اقتصادي

توسعه تولید رزبری ها و بلوبری در گیلان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه داریم تا تولید بلوبری و ارقام رزبری ها را در استان توسعه دهیم.

- ایسنا/گیلان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه داریم تا تولید بلوبری و ارقام رزبری ها را در استان توسعه دهیم.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا به وارد کردن ارقام جدید محصولات باغی به استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای این امر موجب افزایش ارزش اقتصادی محصولات بخش کشاورزی خصوصا در حوزه باغبانی می شود.

وی ادامه داد: برای توسعه رقم بلوبری و ارقام رزبری ها در استان برنامه داریم که از سال 99 تلاش در این عرصه را شروع کرده ایم.

پارسافر با بیان اینکه سازگاری رزبری ها در گیلان مطلوب است و عرصه هایی را برای آنها شناسایی کرده ایم، خاطرنشان کرد: این عرصه ها در شهرستان های سیاهکل، رشت و صومعه سرا بیش از شهرستان های دیگر استان وجود دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: هم اکنون سرمایه گذارانی هم در بیش از 2 هکتار از باغات باغی سیاهکل رزبری تولید کرده اند و محصولاتشان نیز از بازار فروش خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ورود چنین محصولات باغی به استان موجب استفاده مطلوب برخی از عرصه ها خواهد شد، تصریح کرد: متقاضیان زیادی برای توسعه رزبری در گیلان مراجعه می کنند و برای توسعه تولید ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تولید رزبری ها و بلوبری در گیلان

توسعه تولید رزبری ها و بلوبری در گیلان