مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 08:552021-09-19اقتصادي

روسیه: فاصله بین دزهای اسپونتیک وی می تواند تا 180 روز باشد


صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرده است: فاصله بین دو دز واکسن اسپونتیک وی می تواند تا 180 روز افزایش یابد و همچنان موثر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرده است: فاصله بین دو دز واکسن اسپونتیک وی می تواند تا 180 روز افزایش یابد و همچنان موثر خواهد بود.

اسپوتنیک وی توسط مؤسسه تحقیقات همه گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا تولید و در 11 اوت 2020 توسط وزارت بهداشت روسیه به عنوان گام-کووید-واک ثبت شد.

این یک واکسن ناقل ویروسی آدنوویروس است و در 2 فوریه 2021، یک تحلیل مقدماتی از آزمایش های فاز 3 انسانی این واکسن در لنست منتشر شده که نشان دهنده تأثیر 91 درصدی آن بدون اثرات جانبی نامعمول بود.

بیانیه یکی از مقامات صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه پس از آن منتشر شده که برخی از کشورها تصمیم به ایجاد فاصله میان دز اول و دوم گرفتند.

 این مقام صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه از آزمایش های صورت گرفته در گامالیا نقل کرد که نشان می دهد شکاف های طولانی تر پاسخ ایمنی بهتری را ایجاد کرده اما جزییات بیشتری از آزمایشات ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است، یکی از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت  به تازگی اعلام کرده، تایید واکسن اسپوتنیک وی ، به دلیل برخی خط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: فاصله بین دزهای اسپونتیک وی می تواند تا 180 روز باشد

روسیه: فاصله بین دزهای اسپونتیک وی می تواند تا 180 روز باشد