مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-19پزشكي

مادران باردار پس از هفته دوازدهم واکسن سینوفارم بزنند


کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت بوشهر گفت: مادران باردار 18 سال به بالا که حداقل 12 هفته از بارداری را گذرانده اند، می توانند واکسن سینوفارم دریافت کنند.

- ایسنا/بوشهر کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت بوشهر گفت: مادران باردار 18 سال به بالا که حداقل 12 هفته از بارداری را گذرانده اند، می توانند واکسن سینوفارم دریافت کنند.

دکتر طیبه احمدزاده اظهار کرد: احتمال ابتلای یک مادر باردار به کووید 19- با یک خانم غیر باردار مساوی است؛ اما نکته مهم این است که مادران باردار در صورت ابتلا، به شکل شدیدتر بیماری مبتلا خواهند شد.

وی افزود: احتمال بستری در مراقبت های ویژه و مرگ ومیر مادران باردار به علت بیماری کووید 19 نسبت به دیگر بانوان بیشتر خواهد بود، در این میان واکسیناسیون با واکسن های مجاز که در اولویت آن ها واکسن سینوفارم است، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد و در صورت واکسیناسیون، این مادران یا به کووید مبتلا نمی شوند یا در صورت ابتلا به شکل خفیف آن دچار خواهند شد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: واکسن سینوفارم که حاوی ویروس غیرفعال است و تایید سازمان بهداشت جهانی را دارد، علاوه بر ارتقای ایمنی زنان باردار عوارض جانبی برای مادر و جنین ندارد و مادران پس از پایان هفته 12 بارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار پس از هفته دوازدهم واکسن سینوفارم بزنند

مادران باردار پس از هفته دوازدهم واکسن سینوفارم بزنند