مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-19بين الملل

فرصت هایی که عضویت در سازمان شانگهای پیش پای دولت می گذارد


خبرگزاری مهر در میزگردی رادیویی با همکاری رادیو گفتگو فرصت هایی که عضویت در سازمان شانگهای پیش روی اقتصاد ایران می گذار را با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرگزار شد.

در این میزگرد که با همکاری رادیو گفتگو برگزار شد، فرشته رفیعی، کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای بیشتر رویکرد سیاسی و امنیتی دارد و نقش تسهیل گر را برای سایر پیمان های اقتصادی منطقه مانند اوراسیا و آسه آن ایفا می کند، گفت: عضویت قطعی ایران در سازمان همکاری شانگهای فرصتی است تا کشورمان بتواند در پیمان های اقتصادی آسیایی، اقیانوسیه و پاسفیک نقش موثرتری را ایفا کند.

ضمن اینکه کشورمان فرصت خواهد یافت تا برخی استانداردها در حوزه سیاست خارجی خود را اصلاح کرده و وارد زمین بازی اقتصاد تحریم ناپذیر شود.

وی با اشاره به حجم اقتصاد 23 هزار میلیارد دلاری کشورهای عضو این سازمان و مبادلات 300 میلیارد دلاری اعضای این سازمان با یکدیگر گفت: عضویت کشورها در سازمان شانگهای موجب یکپارچگی تصمیم گیریهای اقتصادی کشورها و تأثیرگذاری بیشتر در عرصه اقتصاد جهانی شده است.

وی افزود: حجم اقتصاد کشورهای عضو و میزان مبادلات اعضا با یکدیگر نشان می دهد ظرفیت بالایی برای تعامل اقتصاد ایران با این سازمان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت هایی که عضویت در سازمان شانگهای پیش پای دولت می گذارد

فرصت هایی که عضویت در سازمان شانگهای پیش پای دولت می گذارد