مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-19سياسي

فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد به پایان رسید


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد از محل اعتبارات سال گذشته، - تکمیل و به پایان رسید.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مجموعه، موضوع حفظ و احیای آن در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفت و از محل اعتبارات سال99، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه مرمت و فضاسازی این بنای تاریخی تأثیر زیادی بر محیط آن منطقه و تحولی در فرآیند اجتماعی آنجا دارد، عنوان کرد: بیش از یک سال این اداره کل، تلاش و پیگیری کرد تا مجوز مرمت این بنای تاریخی از ارتش اخذ شود.

مستوفیان با اشاره به اینکه مالکیت بنای مقبره شهدا در اختیار ارتش است، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، مرمت این اثر تاریخی با اولویت بازسازی تزیینات آجری بدنه بیرونی آن آغاز شد و همچنین به منظور کاهش آسیب های احتمالی، ساماندهی محوطه بنا، تعمیر درب ورودی و پنجره ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال به پایان رسید.

مقبره شهدا یکی از بناهای تاریخی در شهر بجنورد است در یکی از مناطق حواشی شهر قرار دارد.

بنای مقبره شهدا نمونه برجسته ای از آثار معماری دوره پهلوی اول در بجنورد است که در مرکز باغی در شمال بجنورد و برای بزرگداشت تعدادی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد به پایان رسید

فاز چهارم مرمت بنای تاریخی مقبره شهدای بجنورد به پایان رسید