مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-19بين الملل

نخست وزیر مالی: از هر کس بخواهیم کمک نظامی می گیریم


بعد از اظهار نگرانی فرانسه و چند قدرت خارجی در خصوص گزارشی درباره این که کشور مالی در صدد کمک گرفتن از نیروهای مزدور روسی است، نخست وزیر مالی بر حق کشورش برای جستجوی حمایت نظامی از هر کسی که بخواهد تاکید کرد.

- بعد از اظهار نگرانی فرانسه و چند قدرت خارجی در خصوص گزارشی درباره این که کشور مالی در صدد کمک گرفتن از نیروهای مزدور روسی است، نخست وزیر مالی بر حق کشورش برای جستجوی حمایت نظامی از هر کسی که بخواهد تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چوگوئل مایگا، نخست وزیر مالی در این اظهارات که از سوی یک پایگاه خبری این کشور منتشر شد این که دولتش در حال مذاکره با هر طرف دیگری باشد را تایید نکرد اما منابع امنیتی و دیپلماتیک به رویترز گفته اند دولت مالی در آستانه انعقاد یک توافق با یک مقاطعه کار نظامی خصوصی روسی است.

این منابع عنوان کردند این شرکت مقاطعه کار امنیتی روسیه به نام گروه واگنر به تامین نیروهای مزدور به منظور آموزش ارتش مالی و حفاظت از مقامهای ارشد آن طبق توافقی که در دست مذاکره قرار دارد، می پردازد.

فرانسه اعلام کرده چنین اقدامی با حضور نظامی اش در کشور مالی ناسازگار خواهد بود ،در حالی که در این کشور نیروهای نظامی فرانسوی، اروپایی و مالی در کنارصلحبانهای سازمان ملل مشغول جنگ با شبه نظامیان مرتبط با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر مالی: از هر کس بخواهیم کمک نظامی می گیریم

نخست وزیر مالی: از هر کس بخواهیم کمک نظامی می گیریم