مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-19بين الملل

تسیلحات جامانده آمریکا احتمالا چندان به درد طالبان نخورد


بسیاری از تجهیزاتی که آمریکا به نیروهای دفاعی ملی افغانستان منتقل کرد، نسبتاً غیرپیچیده بود و این سیستم های نه چندان پیشرفته به سختی بتوانند چشم اندازهای جدیدی را به چین یا پاکستان در زمینه جنگ آمریکایی ارائه دهند.

- "بسیاری از تجهیزاتی که آمریکا به نیروهای دفاعی ملی افغانستان منتقل کرد، نسبتاً غیرپیچیده بود و این سیستم های نه چندان پیشرفته به سختی بتوانند چشم اندازهای جدیدی را به چین یا پاکستان در زمینه جنگ آمریکایی ارائه دهند.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوف زاخیم، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل و معاون پیشین رییس پنتاگون بین سال های 2001 تا 2004 در مطلبی برای هیل نوشت: ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در سخنرانی سی اوت که تکمیل خروج آمریکا از افغانستان را اعلام می کرد، گفت نیروهای آمریکایی بخش از تجهیزات ایالات متحده در این کشور را غیر قابل استفاده کردند.

آنطور که او گفت این تجهیزات هرگز دوباره مورد استفاده قرار نمی گیرند.

او تنها به سه نمونه از این تجهیزات اشاره کرد؛ 70 وسیله نقلیه مقاوم در برابر کمین(MRAP) ، 27 وسیله نقلیه چند منظوره با قابلیت حرکت بالا (هاموی) و 73 هواپیما که به گفته او دیگر پرواز نخواهند کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسیلحات جامانده آمریکا احتمالا چندان به درد طالبان نخورد

تسیلحات جامانده آمریکا احتمالا چندان به درد طالبان نخورد