مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-19اقتصادي

اختصاص14 میلیارد تومان برای بیابانزدایی در اصفهان


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: حدود 14 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی در این استان در سال جاری تامین شده است.

- حسینعلی نریمانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این طرح ها شامل نهال کاری، مراقبت و آبیاری، تل رسوبگیر، بادشکن زنده و قرق برای اجرا در عرصه های بیابانی آران و بیدگل، برخوار، شهرستان اصفهان و نایین پیش بینی شده که پس از تخصیص اعتبار، عملیاتی خواهند شد.

وی علت تمرکز اجرای پروژه های مقابله با بیابانزایی در این چهار شهرستان را خسارت زایی بالا این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: سه هزار هکتار نهال کاری در شهرستان های آران و بیدگل، نایین، اصفهان و برخوار و 2100 هکتار عملیات آبیاری و مراقبت برای سال جاری پیش بینی شده است.

نریمانی درباره برنامه های مقابله با بیابانزایی در منطقه سگزی، ابراز داشت: با توجه به اینکه فعالیت معادن گچ در سگزی متوقف شده است و معادن رس نیز دیگر برداشت نمی کنند، تولید رسوب در این منطقه تقریباً کنترل شده ضمن اینکه در سگزی به اندازه کافی نهال کاری انجام شده است.

بیابان زایی در سگزی مهار شد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه بیابان زایی در سگزی به دلیل توقف فعالیت معادن رس و کوره های گچ مهار شده است، گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص14 میلیارد تومان برای بیابانزدایی در اصفهان

اختصاص14 میلیارد تومان برای بیابانزدایی در اصفهان