مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-19اقتصادي

حفاظت کاتدیک چیست؟


حفاظت کاتدیک عبارت است از جلوگیری یا کاهش سرعت خوردگی فلزات توسط اعمال یک جریان الکتریکی خارجی که در ادامه بیشتر با عملکرد آن آشنا می شوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی حفاظت کاتدیک را می توان در مورد خوردگی فلزاتی از قبیل فولاد، مس، سرب، و برنج در زمین (خاک) و محلول های مختلف آبی به کار برد.

به کمک این سیستم می توان از خوردگی حفره ای فلزات رویین از جمله فولادهای ضدزنگ جلوگیری نمود.

اغلب ما با قطعات فلزی زنگ زده روبرو شده ایم و از همان کودکی متوجه تمایل ذاتی فلزات به زنگ زدن و اکسید شدن شده ایم، بخصوص برای فلزاتی که با آب و خاک در تماس هستند.

برای اینکه درک بهتری از سیستم حفاظت کاتدیک داشته باشیم، می بایست عواملی را که باعث خوردگی می شوند را بشناسیم که این سه عامل به شرح زیر است؛ دو فلز غیر هم جنس الکترولیت مسیر فلزی برقرار کننده جریان بین دو فلز غیر هم جنس این سیستم به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روش های حفاظت از خوردگی می باشد.

در این روش سازه مورد حفاظت، کاتد می شود، در دانش الکتروشیمیایی، آند خورده می شود و کاتد محافظت می گردد لذا جهت جلوگیری از خوردگی سازه ها، از حفاظت کاتدی استفاده می شود.

انواع سیستم های حفاظت کاتدی حفاظت کاتدیک و آندی مکمل پوشش ها می باشند، در نتیجه کیفیت اعمال پوشش ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت کاتدیک چیست؟

حفاظت کاتدیک چیست؟