مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-19سياسي

انتقاد شورای نگهبان از بودجه نویسی: بودجه باید تخصصی تر و واقعی تر شود


بودجه یک تخمین، برآورد و پیش بینی منطقی از درآمدها و هزینه های یک سال است.

در واقع در بودجه نویسی، عبارتی که بیانگر قطعیت در برآورد هزینه و درآمد باشد، - انتقاد شورای نگهبان از بودجه نویسی: بودجه باید تخصصی تر و واقعی تر شود بودجه یک تخمین، برآورد و پیش بینی منطقی از درآمدها و هزینه های یک سال است.

در واقع در بودجه نویسی، عبارتی که بیانگر قطعیت در برآورد هزینه و درآمد باشد، نداریم؛ آنچه هست درآمد احتمالی و به تبع آن، هزینه کرد است.

سخنگوی شورای نگهبان در جلسه آموزشی دبیران کمیسیون های تخصصی مجلس با موضوع ایرادات پرتکرار لوایح بودجه بر واقعی تر نمودن بودجه و تخصصی تر شدن بودجه نویسی تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، جلسه آموزشی ویژه دبیران کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی با موضوع ایرادات پرتکرار لوایح بودجه، عصر دیروز شنبه (27 شهریور 1400) به میزبانی مجلس برگزار شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در این نشست طی سخنانی گفت: این نشست ها به تقویت بعد کارشناسی مصوبات تقنینی می انجامد و امیدواریم با تعاملاتی که در چنین جلسات پدید می آید، فرآیند قانون گذاری تسریع گردد و برخی از رفت و برگشت های مصوبات میان مجلس و شورای نگهبان کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد شورای نگهبان از بودجه نویسی: بودجه باید تخصصی تر و واقعی تر شود

انتقاد شورای نگهبان از بودجه نویسی: بودجه باید تخصصی تر و واقعی تر شود