مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-19پزشكي

اورژانس هوایی سبزوار ناجی 52 بیمار و مصدوم حوادث رانندگی


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اورژانس هوایی این شهرستان طی پنج ماه گذشته ناجی 52 بیمار و مصدوم حوادث رانندگی بوده است.

- عباس کافی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: اورژانس هوایی این شهرستان در پنج ماه نخست سال جاری 38 سورتی پرواز انجام داده است که طی این عملیات ها به 52 مصدوم و بیماران غیرتصادفی شامل بیماران قلبی، سکته مغزی و زنان باردار امداد رسانی شده است.

وی اظهار کرد: از 52 مصدومی که از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار منتقل شده اند 29 مصدوم مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

کافی افزود: اورژانس هوایی سبزوار که اواخر سال 94 فعال شد به طور میانگین سالانه بیش از 65 سورتی پرواز امداد و نجات به منظور انتقال مصدومان، بیماران وخیم و مادران باردار در حوزه جغرافیایی غرب خراسان رضوی انجام می دهد و سالانه نجات بخش بیش از 150 مصدوم و بیمار وخیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بالگرد، زمان انتقال مصدومان را تا یک چهارم مسافت زمینی کاهش می دهد، گفت: استفاده از امکانات اورژانس هوایی سبب سرعت بخشیدن در ارائه خدمات به بیماران و حفظ جان انسان ها به ویژه در شرایطی که جان مصدومان در معرض خطر است می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اورژانس هوایی سبزوار ناجی 52 بیمار و مصدوم حوادث رانندگی

اورژانس هوایی سبزوار ناجی 52 بیمار و مصدوم حوادث رانندگی