مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 04:502021-09-19اقتصادي

از تنگستان تا تجریش؛ شیرینی خرما فقط به کام واسطه هاست


واسطه ها خرمای کیلو 11 هزارتومانی شهر ما را می برند میدان تجریش کیلویی 60 هزارتومان می فروشند، قبول داریم که هزینه حمل و نقل را می پردازند؛ - ایسنا/بوشهر نخلدار تنگستانی می گوید: واسطه ها خرمای کیلو 11 هزارتومانی شهر ما را می برند میدان تجریش کیلویی 60 هزارتومان می فروشند، قبول داریم که هزینه حمل و نقل را می پردازند؛ اما آیا به 5 برابر قیمت! آفتاب تازه طلوع کرده است، اهالی شهر کوچک اهرم در شهرستان تنگستان یکی یکی خود را به نخلستان آقای حبشی (صاحب نخلستان) می رسانند تا به او در برداشت خرما پیش از رسیدن ظهر و گرمای طاقت فرسا کمک کنند.

علی مرد 55 ساله، پَروَند (طنابی که به کمک آن از نخل بالا می روند) را به کمر می بندد تا از قامت نخل بالا رود، آقای حبشی خطاب به او به شوخی و با خنده می گوید: علی برو ببینم چه می کنی؟ نارنگیل نچینیا.

(نارنگی ها را نچینی) علی در پاسخ می گوید: نه که نخل های تو هم نخل های باغ حاج رضاست که وقتی دستم به پَنگ های ( دسته ای از خوشه های خرما) نخل هایش می رسد تا آسمان هفتم دو پله بیشتر باقی نمانده، نخل های تو که اگر من دستم را هم که بلند کنم خرماهایش را می توانم بچینم.

چند جوان زنبیل به دست و خنده کنان ایستاده اند تا وقتی آقاعلی خوشه های خرما را چید، به او برای انتقال آن ها به سبد کمک کنند؛ چون وزن خوشه ها سنگین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تنگستان تا تجریش؛ شیرینی خرما فقط به کام واسطه هاست

از تنگستان تا تجریش؛ شیرینی خرما فقط به کام واسطه هاست