مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-19سياسي

7 اثر میراث فرهنگی ناملموس بوشهر در مسیر ثبت ملی قرار گرفت


مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر استان بوشهر از تکمیل پرونده هفت میراث فرهنگی ناملموس استان، برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ، سودابه معموری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای میراث فرهنگی بزرگی است که تلاش می شود در ثبت آنها تسریع شود.

وی آیین های سنتی استان بوشهر را میراثی گران بها دانست و خاطرنشان کرد: در عزا و شادی شاهد برنامه ها، مراسم و آیین متنوعی در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم که دارای غنای بسیار بالایی هستند.

مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا هفت پرونده برای ثبت میراث فرهنگی ناملموس استان در فهرست آثار ملی تشکیل شده است.

وی افزود: این پرونده ها شامل آیین سنتی عزای سرپا، تعزیه روز اربعین و نقش زنان در بوشهر، مراسم حجله حضرت قاسم، اولین نمایش آیینی و سنتی استان، حلوای دارویی برای زنان زائو، درمان سنتی جا انداختن رگ گریچه (رگ کمر) و درمان سنتی ضرب دیدگی و شکستگی با قیر طبیعی است.

معموری با اشاره به اینکه چهار اثر مربوط به مراسم سنتی استان بوشهر است افزود: تکمیل پرونده ها شامل تحقیقات میدانی و کتابخانه ای بوده که در کنار مستند نگاری تصویری، انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 اثر میراث فرهنگی ناملموس بوشهر در مسیر ثبت ملی قرار گرفت

7 اثر میراث فرهنگی ناملموس بوشهر در مسیر ثبت ملی قرار گرفت