مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 04:102021-09-19بين الملل

بررسی تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان


سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و معاون نخست وزیر این کشور در دیدار باهم به ارزیابی آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان روز شنبه با معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز سیدعباس موسوی سفیر جمهوری آذربایجان در باکو با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مورد روابط دو جانبه و  وضعیت تردد در جاده گوروس-گافان گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار روند جاری منطقه ، وضعیت جدید در مرز بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، شرایط جدید تردد در جاده گوروس-گافان و سایر موضوعات مورد بحث قرار گرفت.

بزرگراه گوروس-گافان ارمنستان را با ایران متصل می کند.

بخش کوچکی از این مسیر از خاک  جمهوری آذربایجان در منطقه ایوازلی می گذرد.

اخیراً ، برخی رسانه های ارمنستانی  گزارش هایی مبنی بر این منتشر کردند ماموران گمرک و پلیس  جمهوری آذربایجان در حال بازرسی کامیون های ایرانی هستند که از خاک این کشور عبور می کنند.

چندی قبل الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان که برای  افتتاح پادگانی در شهرستان آزاد شده جبرایل در مرز با ایران حضور داشت، از مودت و دوستی بین باکو تهران خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان

بررسی تحولات منطقه در نشست دیپلمات ایرانی و مقام ارشد جمهوری آذربایجان