مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 04:102021-09-19اقتصادي

قیمت شیر از این هم بالاتر می رود، اگر تدبیری نشود


رییس صنف لبنیات فروشان استان قم گفت: قبلا که عرضه و تقاضا را بازار تعیین و دولت دخالتی نداشت و سهمیه دامدار و نهاده نداشتیم اوضاع بازار بهتر از الان بود.

- حسن بهرامی دوست در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: طبق مصوبه ای که در تیرماه امسال اعلام شد قیمت شیر نزدیک به 50 درصد گران شد و به هر کیلو 6400 تومان رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه شیر پایه اصلی محصولات لبنی است گران شدن آن بر دیگر محصولات نیز تأثیر داشته و آن ها نیز تا 50 درصد افزایش قیمت را داشته اند؛ البته افزایش هزینه بسته بندی، حمل و نقل و دیگر عوامل مؤثر را بر محصولات لبنی کارخانه جات را نمی توان نادیده گرفت.

بهرامی دوست دلیل عمده این گرانی قیمت را مررتبط با نهاده های دامی دانست و گفت: حدود دو سال است که با مشکلات زیادی در زمینه تأمین نهاده های دامی روبه رو هستیم به این صورت که یا به میزان کافی وجود ندارد یا توزیع نامناسب است؛ این مسئله گریبان قیمت شیر را نیز گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این افزایش قیمت، دامداران هنوز رضایت کامل ندارند اظهار کرد: برخی دامداران در این وضعیت به کشتار دام خود روی آورده اند زیرا قیمت نهاده دامی بیش از این ها افزایش پیدا کرده و تهیه آن سخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت شیر از این هم بالاتر می رود، اگر تدبیری نشود

قیمت شیر از این هم بالاتر می رود، اگر تدبیری نشود