مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 03:552021-09-19اجتماعي

10 درصد جمعیت استان سمنان بالای 60 سال هستند/ مناسب سازی معابر


در کنار جامعه معلولان، بیش از 10 درصد جمعیت استان بالای 60 سال هستند که می توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره مند شوند.

- ، علیرضا ایزد پور صبح یکشنبه در نشست کارگروه مناسب سازی معابر استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بحث مناسب سازی برای حضور معلولین در جامعه یکی از مطالب بسیار مهم و دارای اهمیت است، ابراز کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال 83 تصویب و سپس در سال 90 مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد از جمعیت استان بالای 60 سال هستند که می توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره مند شوند، افزود: مناسب سازی صرفاً مختص معلولین نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره مند خواهند شد.

وجود 5 هزار معلول حرکتی در استان سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد، حضور پیدا کرده و خدمات دریافت کند، ابراز داشت: چهار اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان در حال حاضر به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزد پور با بیان اینکه تاکنون 15 جلسه مناسب سازی برگزار شده و استان سمنان در بین استان های کشور، در رتبه یازدهم از نظر رعایت اصول مناسب سازی قرار دارد، ابراز کرد: نزدیک به 60 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد جمعیت استان سمنان بالای 60 سال هستند/ مناسب سازی معابر

10 درصد جمعیت استان سمنان بالای 60 سال هستند/ مناسب سازی معابر