مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 03:402021-09-19اقتصادي

عرضه های اولیه دلیل ریزش بازار نیست


در حالی که یکی از لوازم حیات، رشد و بالندگی بازار سهام، عرضه های اولیه هستند اما در دو هفته اخیر برخی صاحبان کانال های بورسی و به تبع آن بعضی از سهامداران، - ، حسام حسینی گرچه به نحوه ارائه عرضه های اولیه انتقاد دارد اما تاکید می کند افت هایی که بازار سهام در یکی دو هفته گذشته داشته به این دلیل نبوده و معتقد است راه بزرگ و متنوع شدن بازار سرمایه، عرضه های اولیه هستند.

این کارشناس در گفت وگو با دنیای اقتصاد در این باره توضیح می دهد: برای پاسخ به این سوال که آیا عرضه های اولیه باعث ریزش و افت اخیر بازار شده باید ابتدا بررسی کرد که برای این عرضه های اولیه چقدر منابع نیاز بوده و آیا بازار در تنگنای نقدینگی بوده است که باعث شده به خاطر این عرضه ها افت کند یا نه.

او با بیان این مقدمه می افزاید: پولی که از بازار سهام در طول یک سال اخیر (از زمانی که بازار شروع به ریزش کرده) خارج شده، حدود 90هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن هم به صندوق های درآمد ثابت رفته است.

این ارقام نشان می دهد که بازار در تنگنای قیمتی نبوده و عرضه های اولیه باعث افت قیمت ها نشده است.

حسینی با بیان اینکه به نظر می رسد دلایل محکم تری پشت ریزش های اخیر بوده است می گوید: در این مدت بازار رشد بیشتری نسبت به دلار کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه های اولیه دلیل ریزش بازار نیست

عرضه های اولیه دلیل ریزش بازار نیست