مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 03:002021-09-18اقتصادي

سجاس؛ صدرنشین انسداد چاه غیرمجاز در استان زنجان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بیشترین چاه های مسدود شده غیرمجاز در منطقه سجاس شهرستان خدابنده قرار دارد.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بیشترین چاه های مسدود شده غیرمجاز در منطقه سجاس شهرستان خدابنده قرار دارد.

اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال تا 20 شهریورماه امسال 25 حلقه چاه در استان پر و مسدود شده که در نتیجه آن 65 صدم میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان صرفه جویی شده که بیشترین این چاه ها در منطقه سجاس شهرستان خدابنده قرار داشت.

وی افزود: در حال حاضر در 5 دشت از 7 دشت استان، ممنوعیت برداشت آب وجود دارد و سطح تراز آبی در این دشت ها کاهش دارد که برداشت بی رویه آب سبب می شود که بیلان آبی منطقه روز به روز کاهش یابد که این مهم می تواند مشکلات بسیاری را برای دشت و منطقه ایجاد کند.

این مسئول ادامه داد: از کشاورزان و بهره برداران و نیز مردم استان انتظار می رود با توجه به شروع سال آبی کم بارش و تغییر نوع بارش ها از برف به باران، حداکثر صرفه جویی را در مصرف آب در بخش های مختلف انجام دهند.

افشاری با بیان اینکه در دشت ابهر حدود 30 متر و در دشت سجاس حدود 10 متر افت سطح سفره های آب زیرزمینی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد آب شرب و 95 درصد نیاز آب صنعت از آب های زیرزمینی تامین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سجاس؛ صدرنشین انسداد چاه غیرمجاز در استان زنجان

سجاس؛ صدرنشین انسداد چاه غیرمجاز در استان زنجان