مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 02:352021-09-18اقتصادي

وضعیت بحرانی منابع آبی اصفهان برای ورود به سال زراعی/ کاهش 50 درصدی بارش در استان


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان اصفهان برای ورود به سال جدید زراعی خوب نیست، گفت: پیش بینی هواشناسی این است که بارش ها در پاییز با تأخیر آغاز شود.

-  منصور شیشه فروش امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سیل و خشکسالی دو روی یک سکه هستند، در مناطق خشک و نیمه خشک گاهی در زمان هایی که خشکسالی وجود دارد، بارش های رگباری اتفاق می افتد و باعث می شود خسارتی ناشی از سیل ایجاد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: از اول سال زراعی تاکنون 109 میلی متر در استان بارش داشته ایم و بیش از 90 درصد استان اصفهان در شرایط خشکی به سر می برد، در این شرایط هشدارهای سیل را نیز داده ایم، زیرا به دلیل تغییرات اقلیمی ایجاد شده و گرمایش جهانی شاهد وقوع حوادث غیرمترقبه هستیم.

وی گفت: در اکثر مناطق جهان شرایط گرمایش را داریم، طوفان ها و سیل ها در اروپا و خاورمیانه و خاور دور، آتش سوزی های مختلف به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای و گرمایش جهانی است.

شیشه فروش با اشاره به میزان افزایش دما بیان کرد: دما نسبت به بلندمدت 2 تا 3 درجه افزایش داشته است و حتی در سرشاخه های زاینده رود مانند فریدن، فریدون شهر، بویین میاندشت 3 تا 4 درجه دما نسبت به بلندمدت افزایش داشته و این در حالی است که 50 درصد کاهش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی منابع آبی اصفهان برای ورود به سال زراعی/ کاهش 50 درصدی بارش در استان

وضعیت بحرانی منابع آبی اصفهان برای ورود به سال زراعی/ کاهش 50 درصدی بارش در استان