مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 21:102021-09-18بين الملل

تظاهرات گسترده استرالیایی ها علیه قرارداد هسته ای با آمریکا


شهروندان استرالیا با برگزاری تظاهراتی خشم و مخالفت خود را از قرارداد تسلیحاتی کشورشان با انگلیس و آمریکا اعلام کرده اند.

- به نقل از سی ان ان، هزاران نفر از شهروندان استرالیا با برگزاری تظاهراتی خشم و مخالفت خود را از قرارداد تسلیحاتی کشورشان با انگلیس و آمریکا اعلام کردند.

این اعتراضات از سوی گروه های ضدِ برنامه هسته ای و همچنین شهروندان استرالیا برگزار شده و معترضان خواستار لغو توافق تسلیحاتی اخیر شده اند.

اعتراضات در استرالیا پس از آن صورت می گیرد که سران سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا شامگاه چهارشنبه با امضای یک توافقنامه همکاری سه جانبه از آغاز برنامه ساخت زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا خبر دادند.

در همین ارتباط، شماری از وزرای کابینه استرالیا از جمله اسکات موریسون نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که پیگیری فناوری زیردریایی با سوخت هسته ای به معنای آن است که استرالیا دیگر به برنامه ساخت زیردریایی متعارف از رده تهاجمی با شرکت گروه نیروی دریایی [فرانسه] ادامه نخواهد داد .

طبق این بیانیه، تغییرات سریع در حوزه امنیت منطقه ای، زیردریایی های متعارف را برای رفع نیازهای عملیاتی استرالیا در دهه های پیش رو نامناسب می سازد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات گسترده استرالیایی ها علیه قرارداد هسته ای با آمریکا

تظاهرات گسترده استرالیایی ها علیه قرارداد هسته ای با آمریکا