مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 17:502021-09-18اقتصادي

تولید سیب پاییزه استان اصفهان افزایش یافت


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برداشت سیب پاییزه که از اواسط شهریورماه در باغات بارور استان آغاز شده تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رییس زاده در خصوص برداشت محصول سیب پاییزه در سطح استان اظهار کرد: برداشت سیب پاییزه که از اواسط شهریورماه در باغات بارور استان آغاز شده تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد:پیش بینی می گردد میزان برداشت سیب پاییزه استان در سال 1400 به حدود 215000 تن برسد که نسبت به سال گذشته کمی افزایش دارد.

وی اضافه کرد: سطح کل باغات سیب استان 20202 هکتار است که از این مقدار 18000 هکتار به سیب های زرد و قرمز پاییزه(گلدن و رد) و بقیه به ارقام گلاب بهاره و پاییزه اختصاص دارد.

رییس زاده افزود: بیش از 90 درصد از باغات سیب استان در شهرستان سمیرم واقع شده است و در شهرستان های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون ، نطنز و برخی شهرستان های دیگر نیز باغات سیب در مساحت های کمتر وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی و کمبود آب در بخش عمده ای از باغات سیب استان عامل اصلی کاهش عملکرد درسال های گذشته و سال جاری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سیب پاییزه استان اصفهان افزایش یافت

تولید سیب پاییزه استان اصفهان افزایش یافت