مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 15:052021-09-18بين الملل

برداشت 10 تن گیاه دارویی «علف گاو زبان» از مراتع گرمسیری پلدختر


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از برداشت 10 تن گیاه دارویی «علف گاو زبان» از مراتع گرمسیری شهرستان پلدختر خبر داد.

- پلدختر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاو زبان از مراتع گرمسیری شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شیرزاد نجفی امروز شنبه در گفت و گو با رسانه ها از برداشت 10 تن گیاه دارویی علف گاو زبان از مراتع گرمسیری شهرستان پلدختر خبر داد و اظهار داشت: علف گاوزبان یکی از گونه های گیاه دارویی است که در مراتع قشلاقی شهرستان پلدختر به صورت طبیعی رویش دارد.

وی عنوان کرد: از این گیاه با مشارکت بهره برداران محلی که دارای شرکت تعاونی بهره برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع هستند، در قالب طرح و مصوبه کمیته فنی اداره کل و انعقاد قرارداد و پرداخت بهره مالکانه برداشت صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: این محصول با نظارت کارشناسان معاونت فنی اداره کل و شهرستان با رعایت اصول فنی برداشت، جمع آوری و پس از خشک شدن در کیسه های مخصوص بسته بندی شده و از طریق سامانه الکترونیکی گیاهان دارویی (سمتا) گواهی حمل و مجوز صادر می شود.

نجفی خطاب به مجریانی که اقدام به کاشت، برداشت و حمل اقلام مشترک ازجمله علف گاوزبان ، موسیر ، شیرین بیان و… می کنند عنوان کرد: از این پس،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 10 تن گیاه دارویی «علف گاو زبان» از مراتع گرمسیری پلدختر

برداشت 10 تن گیاه دارویی «علف گاو زبان» از مراتع گرمسیری پلدختر