مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 14:002021-09-18بين الملل

طالبان خبرنگاران و رسانه ها را بیکار کرده است


گروه طالبان از زمان روی کار آمدن در قدرت 153 رسانه و خبرنگاران آنها را تعطیل کرده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، فدراسیون بین المللی خبرنگاران، آی اف جی با انتشار گزارشی در روز جمعه 26 شهریور (سنبله) اعلام کرد از زمان روی کار آمدن طالبان در کابل و ولایات افغانستان تا کنون، فعالیت حدود 153 رسانه در این کشور متوقف شده و زنان روزنامه نگار از کار محروم شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین نهاد بین المللی تعطیلی سامانه های اطلاع رسانی و تهدیدها و خشونت های روزافزون علیه کارکنان رسانه ها نیز از جمله پیامدهای رسیدن طالبان به قدرت در این کشور بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی افغانستان تایمز پیش از این فاش کرده بود که در فاصله یک ماه پس از روی کار آمدن تندروهای طالبان در افغانستان، بیش از 153 رسانه در 20 ولایت از 34 ولایت این کشور فعالیت خود را متوقف کرده اند.

این اطلاعات را انجمن نی افغانستان که در زمینه استقلال مطبوعات فعالیت دارد، به دست آورده و گفته است که این آمار مربوط به شبکه های رادیویی، رسانه های مکتوب و کانال های تلویزیونی است.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در وبسایت خود حملات فزاینده طالبان به آزادی مطبوعات را محکوم و نگرانی شدید خود از امنیت روزنامه نگاران در سراسر افغانستان را نیز اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان خبرنگاران و رسانه ها را بیکار کرده است

طالبان خبرنگاران و رسانه ها را بیکار کرده است