مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 13:002021-09-18اقتصادي

آزادسازای قیمت برخی محصولات تا چندماه آینده/مخاطرات عرضه زغال سنگ در بورس


مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به مخاطرات عرضه زغال سنگ در بورس، گفت: طی ماه های آینده شاهد آزادسازی قیمت برخی محصولات خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیر صباغ اظهار داشت: هم اکنون در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم هستیم و تا زمانی که رییس بانک مرکزی تعیین نشود، مشخص نیست که تیم اقتصادی دولت، اقتصاد آزاد را هدف گذاری می کند و یا رویکردهای دیگری مانند نیمه دولتی را در پیش می گیرد.

وی افزود: در حوزه صنعت و معدن ما یک تغییر نگرش در سطح اقتصاد کلان و صنعت، معدن، تجارت خواهیم داشت و به نظر می رسد که نگاه حاکمیت بیشتر بر روی مکانیزم عرضه و تقاضا و بازار باشد تا اعمال سیاست های دستوری.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که شاهد کاهش اعمال محدودیت ها از سوی دولت در حوزه صنایع باشیم که تفاوت معناداری با رویکرد دولت قبل خواهد داشت و شاهد افزایش نقش نظارتی دولت به جای نقش دخالتی آن خواهیم بود.

اظهار نظر وزیر صنعت نیز حاکی از همین رویکرد است.

به گفته وی، محصولاتی که امکان خروج از نظام قیمت گذاری دستوری را داشته باشند، در چند ماه آینده آزاد شده و مکانیزم عرضه و تقاضا بر آنها حاکم خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازای قیمت برخی محصولات تا چندماه آینده/مخاطرات عرضه زغال سنگ در بورس

آزادسازای قیمت برخی محصولات تا چندماه آینده/مخاطرات عرضه زغال سنگ در بورس