مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 11:552021-09-18بين الملل

لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی بزرگ بود


سفیر فرانسه در استرالیا طی سخنانی تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد بزرگ ساخت زیردریایی به نفع آمریکا را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

- به نقل از آسوشیتدپرس، سفیر فرانسه در استرالیا که محل اقامت خود در کانبرا استرالیا را به قصد بازگشت به فرانسه ترک کرده، طی سخنانی تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد بزرگ ساخت زیردریایی به نفع آمریکا را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ژان پیِیر تبو در خصوص تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد ساخت زیردریایی های مد نظر این کشور با فرانسه، ضمن اشاره به اینکه توافق های نظامی میان پاریس و کانبرا همواره بر اعتماد، فهم دوجانبه و صداقت استوار بوده، گفت: این یک اشتباه بسیار بزرگ و رفتاری زشت در شراکت (دوجانبه) بود.

لازم به ذکر است، دولت فرانسه روز پنج شنبه، آشکارا نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد 90 میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی های تهاجمی منتهی شد، اعلام کرده بود.

در پی امضای این توافقنامه همکاری سه جانبه، مراسم جشنی که قرار بود روز جمعه به مناسبت 240 اُمین سالگرد جنگ چساپیک در سفارت فرانسه در شهر واشنگتن دی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی بزرگ بود

لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی بزرگ بود