مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 10:552021-09-18بين الملل

شینهوا؛ تقویت هماهنگی چین، روسیه، ایران و پاکستان درباره افغانستان


خبرگزاری «شینهوا» با بیان این که مقام های ارشد چین، روسیه، پاکستان و ایران توافق کردند ارتباطات و هماهنگی خود را درباره مسئله افغانستان افزایش دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقام های ارشد چین، روسیه، ایران در نشستی غیررسمی درباره افغانستان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به توافق رسیدند.

وانگ یی گفت که لازم است چهار کشور ارتباطات و هماهنگی را تقویت کنند، یک صدا صحبت کنند و تأثیر مثبتی بر این مسئله داشته باشند تا بتوانند نقشی سازنده برای انتقال روان در افغانستان ایفا کنند.

طبق این گزارش، رییس دستگاه دیپلماسی چین سپس پیشنهاد پنج موردی را درباره هماهنگی و همکاری چهار کشور در خصوص افغانستان ارائه کرد که به شرح زیر است: اول، از ایالات متحده بخواهید که به طور جدی به تعهدات خود عمل کند و مسئولیت خود را برعهده بگیرد.

این چهار کشور به همراه دیگر کشورهای همفکر خود باید از ایالات متحده بخواهند تا مسئولیت اصلی بازسازی افغانستان را برعهده بگیرد و برای افغانستان کمک های اقتصادی، معیشتی و بشردوستانه ارائه دهد.

دوم، مشارکت با افغانستان و راهنمایی این کشور.

بر مبنای احترام واقعی به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان، این چهار کشور باید از مردم افغانستان در انتخاب مستقل مسیر توسعه خود حمایت کنند، افغانستان را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شینهوا؛ تقویت هماهنگی چین، روسیه، ایران و پاکستان درباره افغانستان

شینهوا؛ تقویت هماهنگی چین، روسیه، ایران و پاکستان درباره افغانستان