مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-18اقتصادي

فصل برداشت پسته در میانه راه/نماینده رفسنجان: اخبار خوبی از بازار پسته داریم


از محل تولید پسته خانواده های زیادی ارتزاق می کنند و به نان و نوایی می رسند؛ اما چالشی که همیشه پیش پای کشاورزان پسته کار وجود داشته و دارد، بازار پسته و قیمت آن است؛ - خبرگزاری فارس – رفسنجان زهرا بمی؛ فصل برداشت پسته در رفسنجان تقریبا از میانه راه هم گذشته است، کشاورزان یک سال زحمت کشیده و تلاش کردند، آبیاری و کوددهی انجام دادند و استرس گرما و سرما را به جان خریدند تا محصول شان به بار بنشیند و در چنین روزهایی بتوانند حاصل دسترنج خود را برداشت کنند.

از محل تولید پسته خانواده های زیادی ارتزاق می کنند و به نان و نوایی می رسند؛ اما چالشی که همیشه پیش پای کشاورزان پسته کار وجود داشته و دارد، بازار پسته و قیمت آن است؛ به طوری که در این سال ها به علت افزایش قیمت نهاده ها و کمبود آب و سایر نیازهای تولید محصول، هزینه ها و درآمدها با هم همخوانی ندارند و کشاورزان متضرر شده اند.

علی رغم اینکه باید تصمیم گیری در مورد بازار پسته توسط کارشناسان و افراد متخصص باشد، اما متولی خاصی در بازار پسته نیست و طی این سال ها  دست اندرکارانی برای پسته تصمیم گرفته اند که تقریبا هیچ وقت نتوانستند رضایت کشاورز را جلب کنند.

  پیش بینی برداشت 150 هزار تن پسته در کشور/کاهش 70 هزارتنی محصول نسبت به سال قبل به گفته حسین رضایی دبیرکل انجمن پسته ایران محصولی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل برداشت پسته در میانه راه/نماینده رفسنجان: اخبار خوبی از بازار پسته داریم

فصل برداشت پسته در میانه راه/نماینده رفسنجان: اخبار خوبی از بازار پسته داریم