مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:402021-09-18سياسي

عضویت در سازمان شانگهای مصداق سیاست خارجی فعال است


نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عضویت در سازمان شانگهای را مصداق سیاست خارجی فعال و دیپلماسی رو به رشد جمهوری اسلامی ایران دانست.

- ، ابراهیم عزیزی با اشاره به نشست کشورهای سازمان شانگهای و اهمیت عضویت ایران در این سازمان اظهار داشت: سازمان شانگهای از کشورهای قدرتمند بلوک شرق همچون چین، روسیه، هند و… شکل گرفته است؛ کشورهایی که در معادلات جهانی نیز نقش ارزنده ای ایفا می کنند.

او افزود: تقریباً نیمی از جمعیت جهان و یک چهارم مساحت خشکی های کره زمین متعلق به کشورهای عضو سازمان شانگهای است و این توان و ظرفیت بالا، با مدیریت صحیح و هوشمندانه می تواند بسیاری از معادلات را به نفع منطقه تغییر دهد.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران یکجانبه گرایی و استیلای مغرب زمین بر معادلات سیاسی و بین المللی رو به افول گذاشته است، افزود: کشورهای بلوک شرق با سازمان هایی چون سازمان شانگهای می توانند موازنه قدرت را به سمت شرق سوق دهند.

عزیزی خاطرنشان کرد: بلوک غرب در طول صد سال گذشته با کمک عوامل منفعل داخلی سایر کشورها استیلای خود را بر معادلات بین المللی حفظ کرده بود اما تحولات دهه های اخیر در بلوک شرق و هم پیمانی این کشورها موجب خواهد شد این استیلا روز به روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت در سازمان شانگهای مصداق سیاست خارجی فعال است

عضویت در سازمان شانگهای مصداق سیاست خارجی فعال است