مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-18ورزشي

تهران و دوشنبه چه اسنادی امضا کردند؛ برنامه همکاری درازمدت تا سال 2030


در چارچوب سفر رییس جمهور ایران به تاجیکستان بین دو کشور اسناد جدید همکاری به امضا رسید که منجر به تقویت پایگاه حقوقی روابط دوجانبه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به تاجیکستان بین دو کشور اسناد جدید همکاری به امضا رسید که منجر به تقویت بیشتر پایگاه حقوقی روابط دوجانبه خواهد شد.

مراسم امضای اسناد جدید همکاری پس از دیدار خصوصی امامعلی رحمان با همتای ایرانی خود و و مذاکرات هیئت های رسمی دو کشور برگزار شد.

در ابتدا رحمان و رییسی بیانیه مشترک را امضا کردند و سپس 8 سند جدید در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، فنی، گمرکی، گردشگری، ورزشی و آموزش فنی و حرفه ای به امضای مقامات دو طرف رسید.

سپس رحمان و رییسی در جمع خبرنگاران حضور یافتند و در خصوص نتایج مذاکرات اظهار نظر کردند.

رییس جمهور تاجیکستان با ابراز خیر مقدم و تبریک مجدد انتخاب رییسی به عنوان رییس جمهور ایران، گفت: از اینکه ایشان نخستین سفر خارجی خود را به تاجیکستان انجام دادند، اظهار رضایت می کند.

رحمان گفت که ضمن دیدار خصوصی و مذاکرات هیئت های رسمی طیف وسیعی از موضوعات روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار داده شد و همچنین اسناد جدید همکاری به امضا رسید که جهت تقویت بیشتر مناسبات میان دو کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران و دوشنبه چه اسنادی امضا کردند؛ برنامه همکاری درازمدت تا سال 2030

تهران و دوشنبه چه اسنادی امضا کردند؛ برنامه همکاری درازمدت تا سال 2030