مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:252021-09-18بين الملل

طالبان و امکان ظهور داعش و القاعده بیخ گوش ایران


طالبان به دلیل ویژگی محلی و بومی خود کمتر به تدوین مانیفست و مرام نامه خود به صورت کتبی و رسمی در 20 سال گذشته پرداخته، درصورتی که القاعده و داعش که از پشتوانه قبیله ای و قومی برخوردار نیستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محمدحسین عمادی - مشاور ارشد سابق سازمان ملل در بازسازی افغانستان در شرق نوشت: تحولات اخیر افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، نگرانی هایی جدی از ظهور تروریسم برای تمامی کشور های همسایه، منطقه و جهان به وجود آورده است.

سابقه میزبانی و همکاری گروه القاعده با طالبان از یکسو و ظهور داعش خراسان هم زمان با حاکمیت طالبان به نگرانی های همسایگان افغانستان دامن زده است.

مهم ترین اولویت مطرح شده در اولین نشست وزرای خارجه کشور های همسایه افغانستان، ظهور مجدد تروریسم (القاعده و داعش) در این کشور بوده، حتی کشور پاکستان که خود جزء حامیان تاریخی طالبان است نیز با وجود بیش از 40 میلیون پشتون در کشورش از این قاعده مستثنی نیست.

قدرت های جهان نیز در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل به این مهم اشاره کرده و از طالبان مصرانه خواسته اند که با جدیت، ظهور و رشد تروریسم را کنترل کند.

جدا از دل نگرانی های دیپلماتیک باید براساس شواهد و اطلاعات موجود به امکان و توان طالبان در کنترل گروه های تروریستی در خاک افغانستان پرداخت و این سؤال را مطرح کرد آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان و امکان ظهور داعش و القاعده بیخ گوش ایران

طالبان و امکان ظهور داعش و القاعده بیخ گوش ایران