موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:002021-09-18بين الملل

رزمایش نیروهای مسلح چین در تنگه تایوان


همزمان با سیاست های تنش برانگیز ایندو-پاسیفیک آمریکا و حضور کشتی های نظامی این کشور در آب های سرزمینی چین، ارتش چین از اجرای رزمایش نظامی نیروهای این کشور در تنگه تایوان خبر داد.

- به نقل از تاس، شی یی سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش چین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور رزمایشی نظامی را در تنگه تایوان و در پی عبور ناوشکن آمریکایی از این منطقه، انجام داده اند.

طبق اظهارات سخنگوی مذکور، رزمایشی نظامی در هوا و دریا در محدوده جنوب غربی تایوان انجام شده است.

کشتی های جنگی، هواپیماهای کنترل و هشدار زودهنگام و بمب افکن در تمرین نظامی فوق شرکت داشته داشته اند.

پیشتر و در اوایل شهریور، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به عبور ناوشکن یو اس اس کید نیروی دریایی آمریکا و یک شناور گارد ساحلی این کشور از تنگه تایوان، ابراز کرده بود.

وزارتخانه مذکور این اقدام را تحریک آمیز و اثباتی بر این ادعا تلقی کرد که آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات تنگه تایوان است.

رویترز نیز در خبری که امروز منتشر کرد، اعلام کرد که وزارت دفاع تایوان مدعی رهگیری 10 فروند جنگنده چینی شده است که ادعا می شود وارد حریم هوایی این جزیره شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش نیروهای مسلح چین در تنگه تایوان

رزمایش نیروهای مسلح چین در تنگه تایوان