مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-18اقتصادي

افزایش حقوق بهترین راهکار افزایش قدرت خرید مردم نیست+ویدئو


راه حل منطقی این است که دولت با استفاده از سیاست های پولی و مالی و کنترل تورم و نه از راه افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش دهد و از ایجاد چرخه دستمزد-تورم که منجر به تشدید تورم می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چندماهی است که اخبار افزایش حقوق کارمندان و همسان سازی حقوق بازنشستگان، حواشی فراوانی به دنبال داشته است.

 عده ای معتقدند افزایش های مکرر حقوق بدون در نظر گرفتن منابع تامین اعتبار پایدار اشتباهی محرز است ولی گروهی دیگر معتقدند که دولت ناگریز از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است.

نقطه مشترک هر دو دیدگاه، نرخ تورم کشور است.

در واقع، مدافعان افزایش حقوق بر این باورند که باید افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید اقشار مختلف کارمندی و بازنشسته را با افزایش حقوق جبران نمود ولی کارشناسان مخالف افزایش حقوق نیز معتقدند که افزایش حقوق مشاغل مختلف بدون وجود منابع تامین مالی، به معنای چاپ پول بیشتر و به تبع آن افزایش نرخ تورم است.

به عبارت دیگر، سیاستی که قرار است افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت پول را جبران نماید، خود موجب افزایش مجدد نرخ تورم و کاهش قدرت خرید می شود و در نتیجه، مجددا لازم است تا حقوق و دستمزد افزایش یابد و در نهایت منجر به ایجاد چرخه دستمزد- تورم در کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حقوق بهترین راهکار افزایش قدرت خرید مردم نیست+ویدئو

افزایش حقوق بهترین راهکار افزایش قدرت خرید مردم نیست+ویدئو