مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 04:552021-09-18سياسي

واکنش نمایندگان به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای


بعد از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان داده و آن را فرصت مغتنمی برای اقتصاد کشور دانستند.

- بعد از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان داده و آن را فرصت مغتنمی برای اقتصاد کشور دانستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سران 12 کشور عضو و ناظر از جمله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

در این اجلاس منطقه ای، علاوه بر رییس جمهوری تاجیکستان به عنوان کشور میزبان، سران قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز حضور داشتند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت مجازی در این نشست شرکت کردند.

در پایان نشست سران سازمان شانگهای، سران 8 کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.

بر این اساس فرآیند فنی تبدیل عضویت ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان آغاز شده و کشورمان از این پس به عنوان عضو اصلی این سازمان مهم منطقه ای با کشورهای عضو همکاری و تعامل خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش نمایندگان به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

واکنش نمایندگان به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای